Er is ingebroken in mijn auto, wat nu?
Doe altijd aangifte bij de politie, het kan zijn dat de daders gepakt zijn of in de toekomst gepakt worden. Voor online aangifte doen klik op www.politie.nl/overige/aangifte/
Indien u WA + beperkt casco of WA casco verzekerd bent wordt inbraak vergoed door de verzekeringsmaatschappij. Voor afhandeling met de verzekering en reparatie bel ons 0495-591870.
Er staan adressen van reparateurs op de groene kaart, moet ik daar naartoe ??
NEE, het is NIET verplicht om naar deze bedrijven te gaan. Verzekeringsmaatschappijen proberen klanten naar bepaalde reparateurs te sturen, dit proberen ze met het aanbieden van kleine voordeeltjes. In ruil voor deze sturing ontvangen de verzekeringsmaatschappijen korting van de reparateurs. Wij bieden minimaal dezelfde voordelen als de reparateurs op de groene kaart, maar daarnaast geven wij veel meer service en bieden extra voordelen.
Ik heb schade wat nu?
- Indien u een ongeval heeft met een tegenpartij vul dan samen met de tegenpartij direct de voorkant van het schadeformulier in. Daarna kunt u de schade bij ons online of telefonisch melden. Wij vullen uw schadeformulier verder in en regelen alles met de verzekering.
- Indien u een ongeval heeft zonder tegenpartij en u bent WA casco (all-risk) verzekerd, dan kunt u de schade bij ons melden en wij regelen alles met uw verzekeringsmaatschappij.
- Indien u een ongeval heeft zonder tegenpartij en bent WA verzekerd. Dan kunt u vrijblijvend bij ons langs komen voor een offerte. In dat geval is het niet mogelijk om de schade te claimen bij de verzekering.
Ik kan niet meer rijden met de schadeauto?
Bel dan naar het alarmnummer wat op de groene kaart staat, er wordt een bergingsbedrijf ingeschakeld om het voertuig weg te slepen. U kunt het bergingsbedrijf aangeven dat de auto direct naar ons moet worden gebracht. Wij kunnen u bijna altijd gratis vervangend vervoer aanbieden. U kunt ook contact met ons opnemen tel. 0495-591870 dan regelen wij het transport van het schadevoertuig.
Moet ik bij een eenzijdige schade ook een schadeformulier invullen?
Wanneer u all-risk (WA + casco) verzekerd bent is dit wel aan te raden. Uw verzekeringsmaatschappij heeft dan direct alle gegevens.
Wanneer u alleen WA verzekerd bent is dit niet noodzakelijk, u kunt de schade toch niet claimen bij de verzekering.
Heb ik eigen risico ??
Wanneer een tegenpartij fout is, heeft u nooit eigen risico of terugval no-claim korting. Wanneer u wel zelf fout bent kunt u terugval no-claim hebben. Wanneer wij de auto repareren heeft u geen eigen risico (standaard eigen risico tot een max van 150).
Met onze Schade Service Pas ontvangt u o.a. 10 % korting op het schadebedrag van de verzekering. DIt kunt u evt. gebruiken om de extra kosten van terugval no-claim te compenseren.
Waar kan ik een schade formulier krijgen?
Op de link [schadeformulier bestellen] kunt u een schadeformulier downloaden. U kunt ook een orignele versie bestellen, deze sturen we gratis naar u toe.
Wat kost vervangend vervoer ??
Vervangend vervoer wordt voor u geregeld! Ons wagenpark bestaat uit kleine stadsautos, middenklassers, dieseluitvoeringen, stationwagens en bestelauto's. Indien de juiste auto voor uw situatie niet aanwezig is, kunnen we altijd extra vervoer inhuren.
Er is op een parkeerplaats tegen mijn auto aangereden, de tegenpartij heeft geen briefje achtergelaten. Wat nu?
Hier is het waarborgfonds voor in het leven geroepen. Lees hier meer over op de link
[waarborgfonds]
Mijn auto staat bij het bergingsbedrijf, wat nu?
Neem contact op met ons en wij regelen transport en afhandeling met de verzekeringsmaatschappij.
Ik wil mijn schade wel laten taxeren, maar niet laten repareren. Kan dat?
Indien er niet wordt overgegaan tot reparatie zullen wij de expertisekosten in rekening brengen. Wij hanteren 10% van het schadebedrag als expertisekosten. Dit is echter gemaximeerd tot een bedrag van EUR 200,- incl. BTW.